Vargarna

Sidan för DogLovers!

Hachiko

Lämna en kommentar

Hachiko

 

 

 

 

 

 

Jag har sett filmen Hachiko

Recention

Hachiko är en film som handlar om en Akita-hund som heter Hachiko och hans matte. Hachiko och hans husse har som vana att träffas prick klockan fem vid tågstationen. Men en dag kommer inte husse. Men Hachiko väntar förgäves i hela sitt liv på husse. Människorna lär känna hunden och ger honom mat. Tillslut dör han i väntan på husse.

Även om jag hört hur den slutar grät jag under hela slutet. Kärleken var så stark och Hachiko visar upp ett otroligt kärlekstest under tio hela år. Tillslut dör han iväntan på husse.  Jag blev så berörd av den här filmen och hundens tålamod. Jag älskar att se hur de tillslut förenas. Det är det jag vill. En film som ska ses av alla som älskar hundar!

Husse spelas av Richard Gere, som verkligen smälte för hunden i filmen. Men Hachiko spelar ännu bättre!

Fakta

Detta är en sann historia. Hachiko har funnits på riktigt och väntade exakt samma klockslag i nio år på samma plats på sin husse. Han överlevde tack vare människorna som gav honom mat och som såg honom varje dag. Idag finns en bronsstaty rest till Hachikos ära där han varje dag väntade. Hans husse dog av en stroke på jobbet år 1925 i maj. Men Hachiko väntade tills han dog den 8 mars år 1935.

Hachiko betyder 8 på japanska. I Japan är 8 ett lyckotal.

Klicka HÄR för att läsa mer fakta!

Författare: vendela96

Flute, Paint, Basketball, Make Movies, Write, Take Pictures, Travel...

Kommentera

